söndag 7 augusti 2011

Hair Doughnut

Idag har jag för första gången gjort en "hair doughnut"uppsättning och dessutom två "doughnuts".  Simplare än simplast och du har en fin håruppsättning på ingen tid alls!




Upp med håret i en svans som du därefter drar igenom en doughnut. Därefter ser du till att håret är jämnt utspritt över doughnuten och sen drar du en hårsnodd så att håret ligger slätt mot doughnuten. Det hår som nu spretar som en stråhatt tar du bara och på valfritt sätt fäster runt doughnuten. Jag valde att fästa upp det snabbt och enkelt och sedan göra en fläta som fick gå runt doughnuten,




Jag skulle vilja ha "en riktig" hair doughnut, men det går utmärkt att göra en själv av gamla strumpor och ett strumbyxben, Klipp av tårna på båse strumpa och strumpbyxa och klipp sedan av "trosdelen" på strumpbyxan. Rulla ihop sockan till en ring som du därefter rullar upp strumpbyxebenet på. Vips och du har dig en hair doughnut!




Den första som jag gjorde och tillika har i håret tycker jag egentligen blev för liten så jag gjorde en till. Jag tror den blev lite större, det märks när jag tagit ut den som är i håret. Det finns flera klipp på youtube om hur du gör en sådan här uppsättning och säkert också på hur du gör själva doughnuten,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar