söndag 7 augusti 2011

Håruppsättning

Nackdelen med ett långt hår är att det gärna hamnar i en knut eller hästsvans. Det finns så många läckra håruppsättningar men de är ofta tidskrävande och ibland för svåra att fixa på egen hand. Då blir man glad när man hittar fina uppsättningar som går relativt fort och som är lätta att klara av själv!


Den här frisyren (som går att få ännu finare om man bara har mer tid än vad jag hade på mig) är enkel och tar inte timmar att göra i ordning. Allt du behöver är locktång, snodd och spännen och eventuellt ett hårsmycke.


Man  börjar med att sätta upp håret i en tofs, antingen bak på huvudet eller på sidan, jag valde baktill. Man kan om man vill lämna två slingor fram vid öronen, som man sparar till senare. Sedan tar man "lagom" tjocka slingor ur hästsvansen som man lockar. Efter varje lockad slinga rullar man ihop locken, utom den nedersta "svansen"/locken, och fäster den vid hårsnodden så att den tillslut är täckt.

När hela svansen är lockad och uppsatt så fäster man bak de två främre slingorna och lockar dem också. Om det är så att du inte förstod min förklaring så länkar jag till ett youtubeklipp där du kan titta. Det brukar bli lite enklare när man får titta också =).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar