onsdag 31 augusti 2011

Lush Toothy Tabs

Jag har testat Aquatic och Sparkle Thooty Tabs från Lush och min första tanke var att de var mycket mindre än jag fått för mig. Dock räcker en liten tablett till en borstning och jag tycker la att de fungerar bra. Dock vågar jag inte riktigt lita på att de tar bort dålig smak/lukt i munnen som kan bli efter viss sorts mat, så jag använder dem aldrig vid ett sådant tillfälle...

Visst ser det lite ut som kattmat? Speciellt den gröna Aquatic.

Smaken då? Aquatic är mildare och lite mer blommig/örtig i smaken medan Sparkle smakar blä. Sparkle smakar lite som rengöringsmedel luktar och man känner av bikarbonaten i tabletten, lagom gott.



Jag kommer hur som helst inte att övergå till Toothy Tabs, även om det är kul att ha testat och kan vara bra att ha en förpackning hemma. Jag är alldeles för fäst vid  vanlig tandkräm och speciellt favoriten Pepsodent X-Fresh Lime-mint.

Pris: 59 kronor för Aquatic och 39 kronor för Sparkle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar