måndag 30 april 2012

The Konjac Sponge Puff with Added French Pink Clay

Åh vad jag älskar, framförallt på morgonen, att rengöra ansiktet med denna underbara lilla "puff"! Så otroligt mjuk mot ansiktet att ansiktsrengöring med hjälp av händerna känns som jag vet inte vad i jämförelse. Himmelriket att tvätta/rengöra ansiktet med!

Kommer fuktig i tätförsluten förpackning.

Ryms i handen och har ett snöre (syns ej på bilden) som man kan trä fingrarna genom om man vill.

Liksom kroppssvampen binder denna bra med vatten, är underbart skön mot huden och är biologiskt nedbrytbar och består av 100% av konnyakurötter. Även min ansiktssvamp (puff) är med rosa lera och för känslig hud. Svampen skall stimulera blodflödet och tillväxten av nya hudceller, vitalisera samt förbättra elasticiteten i ansiktet. Jag vet inte om den gjort allt detta under de veckor jag använt den (men vad vet jag höll jag på att säga, huden har inte försämrats i alla fall) men jag vet att den är underbar och att alla borde ha en Konjac Sponge Puff!

Pris: 79 kronor hos Eleven.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar