lördag 21 juli 2012

Rasberry Pie

Detta nagellack från Snails är mitt första vattenbaserade lack. Jag fick det i mitt senaste Peachy Pickspaket och jag har kikat lite åt de vattenbaserade lacken förut. Inte just Snails, då det är första gången jag hört talas om dem.

Jag fick ett lila lack, något jag hummade lite om då lila inte riktigt är min färg. Alls. MEN, det är faktiskt väldigt fint! Jättefint till och med. Det som oroade mig lite var det här med att det är vattenlösligt. Man tvättar händerna ganska så ofta och hur kul är det om nagellacket bara sköljes bort? Med ett överlack motverkar man detta och det som oroade mig var om det tvunget behövde vara ett Snails-överlack för att fungera bra.

Jag körde dock på med Seche Vite och det fungerade utmärkt, härligt! Det stod inte på flaskan vad färgen hette så jag surfade in på safe-nails.com för att ta reda på det och det bör vara Rasberry Pie!

Färgen är lila med lätt cerise underton och har ett subtilt skimmer. Jag har blivit positivt överraskad både av färgen och vattenbaserade lack!

Ca. pris för fullstorlek:  68 kronor.




Jag tycker den egentliga färgen är lite mer rosa på riktigt men det är relativt faktiskt färgåtergivning. Mest egentlig är den nedersta bilden.

EDIT: Hållbarheten är inte den bästa. Några timmar efter lackning har topplacket börjat flagna på vissa naglar och på några har jag kunnat dra av topplacket helt. I duschen dagen efter lackning föll två "naglar" av och övriga kunde jag med lätthet pilla bort. Nu är detta ju vattenbaserade lack vilket skall gå bort med vatten. Dock tycker jag hållbarheten kunde vara lite bättre med tanke att jag faktiskt lagt ett skyddande lager topplack på.

Fördelen med att nagellacket lossnar på det sättet som det gjorde är att det känns skonsamt mot nageln och man slipper använda nagellackborttagningsmedel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar