lördag 21 juli 2012

Rhassoul naturel du Maroc

Det var ett år sedan jag jag köpte detta lerpulver, men då jag hade problem med perioral dermatit blev det aldrig att jag använde den. Den kan i och för sig användas som både hår- ansikts- och kroppsmask men jag hade i första hand tänkt använda den som ansiktsmask.

Och nu har jag äntligen fått använt den! Jag har blandat den med vatten samt lite olja till en lersmet och sedan görat på det i ansiktet som vilken mask som helst. Den stelnar efter ett tag men är ganska lätt att att torka/massera bort med vatten och gärna en svamp.

Efteråt kände jag mig mjuk och återfuktad och den är väl värd ett köp! Jag har inget emot den lilla extra proceduren att blanda ihop leran själv, snarare är det en fördel då man får mer vara för pengarna.

Pris: 199 kronor hos Eleven.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar