fredag 28 september 2012

Soapwalla Deodorant Cream

Den här naturliga och ekologiska deodoranten är riktigt bra! Minst lika bra om inte bättre än min gamla favoritdeo.  Första dagen med Soapwalla Deodorant Cream tyckte jag att jag luktade en del svett men jag gav mig ikke utan testade igen dagen efter. Och det verkar som att det kanske var en kort omställning för därefter har det inte varit några problem (även om jag i början alltid hade med mig burken om det skulle behövas bättras på).


Den håller mig inte alltid helt torr när jag tar promenader i raskt tempo, men jag upplever inte att jag luktat svett. Eller, jag tycker det kan lukta lite svett men det är produkten i sig jag tycker har en speciell lukt och inte jag som faktiskt luktar svett. Deodoranten är doftsatt med lavender, tea tree, pepparmynta, bergamott och söt apelsin och jag tycker doften är lite sträv. Lavender är inte riktigt min grej och att lukta tea tree är inte riktigt heller min grej.

Bortser man från att jag hade önskat en godare doft så är jag supernöjd med den här deodoranten! Nu har jag i och för sig inte testat den mitt under de varmaste sommardagarna, men under sensommaren och nu i höst har den gjort sitt jobb. Som namnet säger är deodoranten i krämfom och man smörjer helt enkelt in armhålan med önskad mängd. Man behöver mindre än vad man kan tro och det tog en tid innan jag vågade och lärde mig ta en mindre dos.


Det jag funderat lite över är att den ibland lagt sig som ett skyddande lager, nästan som en hinna i armhålan och speciellt i vecket. Jag vet inte om det beror på överdosering av krämen eller vad det anledningen är. Jag har läst att en användare av deodoranten fick som brännsår i armhålan och jag blev lite orolig att jag också skulle reagera negativt, men det har jag inte gjort. Därmed antar jag att det är krämen som legat i ett lite tjockare lager vissa dagar.

Skall jag klaga på något så är det väl doften och sedan att jag upplever att jag kan bli lite torr av den, men inte så det stört mig på riktigt eller så jag utvecklat eksem. Jag är torr i huden och får eksem ibland, så får jag det i armhålan (vilket händer ibland när jag blir extra torr och irriterad i huden) tror jag inte det kommer ha något större samband med denna deodorant.

Jag gillar verkligen den här deodoranten och har köpt en till då jag börjar närma mig slutet på min nuvarande.

Pris: 140 kronor hos Indulge,se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar