fredag 12 oktober 2012

100% Pure Facial Cleanser Skin Brightening och Facial Cleanser Cucumber Juice

Jag har i några månaders tid främst använt ansiktsrengöringarna Skin Brightening och Cucumber Juice från 100%. Det mest spännande med de här produkterna är att de kommer i flytande form men kommer ut som ett skum.


De funkar bra att ta bort make up med, när jag skall ta bort ögonsminket så brukar jag fukta en bomullsrondell eller min tvättduk och sedan ta ett pumptryck eller två och lätt trycka emot några sekunder. Därefter göra runt lite och sedan skölja av bomullsrondellen/tvättduken och sedan upprepa proceduren minus att jag inte håller emot några sekunder. Efter det så tar jag och skummar ut två pump i handen och tvättar av resten av ansiktet.

Jag upplever att de gör ett fint jobb men ibland använder jag en toner efteråt om jag känner att jag haft mycket inarbetat foundation för att säkert få bort allt.


Facial Cleanser Skin Brightening: Luktar en hel del av citron och zest. Den är frisk men upplever den lite mindre mild just på grund av citronen. Vet väl inte om jag märkt av att jag skulle blivit klarare i hyn, men sedan har jag ju inte använt enbart denna för att se efter heller.

Pris: 199 kronor hos Eleven.se.

Facial Cleanser Cucumber Juice: Luktar milt och jag upplever denna även lite mildare. Rengör fint och jag känner mig fräsch efteråt.

Pris: 195 kronor hos Eleven.se.

Jag tycker om båda dessa men jag har oftast vänt mig efter den med gurkan då den känns mildare. De är dryga och lätta att använda, även om jag kan tycka att det är lättare att tvätta av ansiktet med ett säkert resultat med krämer/geler. Men eftersom jag är noggrann och eventuellt tar lite mer rengöring har just rengöringen aldrig varit något problem. Två fina produkter helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar