tisdag 9 oktober 2012

L:a Bruket Saltbad Tång

Detta badsalt från L:a Bruket i Varberg består av havssalt, purpurtång, grönalger, rödalger samt eteriska oljor av salvia, rosmarin och lavendel.


Det är ett mycket härlig badsalt och det känns verkligen som man tappat upp hav i  badkaret, både doft- och smakmässigt och små bitar av tång och alger flyter runt. Efter badet känner jag mig fräsch (även om jag snabbt duschar av mig innan jag kliver ur karet) och huden känns fin och len.


Dock får man se till att duscha bort de alger/den tång som eventuellt inte åker med vattnet ut då de annars fastnar när de torkar. Jag har även upplevt att det kan lukta lite av tång i badkaret efteråt någon/några dagar vilket jag antar beror på att det ligger lite tång/alger kvar i brunnen/avloppsröret.

Även katten tyckte tången var spännande. Katten gillar att sällskapa mig i badrummet medan jag duschar/badar och första gången jag brukade detta saltbad så fick han lukta lite på en algbit. Det tyckte han var väldigt intressant och jag lade det på golvet. Mycket nos och lite slick blev det!

Pris: 189 kronor hos Lillabruket.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar