fredag 12 oktober 2012

Terre d' Oc Bois De Rose Tiznit

Det första som slog mig när jag såg förpackningen till Terre d' Ocs läppstift var hur små de är. Jag visste de skulle vara små men dessa hylsor är nästan löjligt små!

Gjorde ett jämförelsetest, hylsan är nästan hälften så stor men innehåller lika mycket läppstift.

Pris: 170 kronor hos Eleven.se.



Det finns flera färger jag är intresserad av men då jag var i behov av ett nytt MLBB(my lips but better)-stift så valde jag färgen Bois De Rose Tiznit.


Det är en aning orange toning i den, vilket jag önskar inte fanns men det är inte så det stör. Färgen är inte den bästa nude jag haft men den är fin. Det bästa av allt är egentligen hur detta läppstift känns! Mjukt och krämigt och återfuktande utan några tendenser till att torka ut. Hoppas övriga nyanser jag är intresserad av håller lika bra kvalitet!

Det är ekonomiskt och bra tänk med liten hylsa utan onödig plast och det tar liten plats. Samtidigt är just storleken ett eventuellt bekymmer då det känns som att risken är större att det hamnar på villovägar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar