söndag 25 november 2012

Burt´s Bees Baobab Schampo och Balsam

Burt´s Bees schampo och balsam med baobab skall verka återfuktande och göra håret glansigt. Doften är friskt sött, balsamet har samma doft men är lite rundare och mjukare.

Första gången jag brukade dessa produkter blev resultatet inte bra. Håret blev fett och inte roligt alls. Andra gången uteslöt jag balsamet och tvättade ur håret noga. Jag upplever att man får lära sig att dosera balsamet och skölja ur håret väldigt noggrant och det är nog första gången jag har mer balsam kvar än schampo!

Jag har faktiskt nöjt mig med schampot ibland och brukat inget till annat balsam. När man doserar rätt med produkterna så blir håret mjukt och jag får nog hålla med om att det återfuktar (eller återfettar) håret. Det har dock inte blivit några favoriter då jag upplever risken att håret blir fett - men det gäller egentligen främst balsamet - för stor. Jag är alltid väldigt noga mer ursköljningen oavsett när jag använt dessa produkter och resultatet blir då bra. Med andra ord - lär man sig dosera balsamet rätt (liten mängd behövs!) och är noga med ursköljningen så är detta rätt värda produkter om man har torrt hår.

Schampot är 99,6% naturligt och balsamet är 98,8% naturligt.

Pris: 139 kronor styck hos Eleven.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar