söndag 2 december 2012

Iroisie Soin Parfait Ultimate BB Cream

Soin Parfait Ultimate BB Cream från Iroisie är den första ekologiskt certifierade BB Creamen i världen, och denna lilla tub har räck i ca fyra månaders tid, och då har jag ändå överdoserat mängden uttryckt kräm några tillfällen - den är alltså otroligt dryg och nästa tub kommer nog räcka längre än vad denna har gjort.


Jag tycker verkligen om innehållet i denna lilla tub som är mjukt krämigt och är lätt att fördela i ansiktet. Jag brukar oftast använda en liten kabukiborste och ibland jämna ut lite med fingrarna efteråt. Ger ett naturligt resultat och har viss täckning. Tar en kort tid på sig att sjunka in och ger lyster till ansiktet, vilken kan upplevas som att huden ser lite glansig ut. På det stora hela är det oftast inget som stör mig men ibland så tar jag lite av Idun Minerals foundation över för att matta ner lite.


Finns i en färg som åtminstone passar in och smälter in på min hud, något jag tror den kommer göra på de flesta hudtoner utom kanske de mörkare. Ett plus är att den även har SPF 25. Snart är denna lilla goding slut vilket grämer mig men det kommer införskaffas en ny för jag behåller gärna bekantskapen med Iroisie Son Parfait Ulitmate BB Cream!

Ca. pris: 298-326 hos bland annat Classyorganic.se och Eleven.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar