söndag 6 januari 2013

Naturally Fresh Deodorant Crystal Tropical Breeze

Jag har gått fram och tillbaka med åsikterna om denna deodorant. Till en början tyckte jag att den var jättebra, efter några veckor mindre bra och att den knappt gjorde sitt jobb för att återgå till att sköta sitt jobb och nu tycker jag inte den håller lukt borta så bra alls. Varför resultatet sviktade så en period vet jag ej.

På det stora hela har jag tyckt att detta varit en rätt bra deodorant - men jag litar tyvärr inte fullt ut på den efter flera sviktande perioder. Naturally Fresh Deodorant Crystal har en mild doft - jag vet inte om jag skulle kalla den tropisk bris - snarare en mild melondoft (ej vattenmelon). Jag brukar rolla några gånger, säkert mer än vad som egentligen behövs, vilket resulterar i att det blir ganska blött och tar lite tid på sig att torka. Den stoppar inte svettning något vidare men den håller till och från lukt i schack. Jag håller god hastighet när jag promenerar, vet inte om det bidrar till att den inte klarar av att hålla ordning på lukten riktigt? "Enklare" promenader går oftast bra i alla fall.

Denna deo har varat i ca 3 månaders tid, skulle säkert räckt längre för någon som inte rollar på så mycket som jag gör.

Pris: 84-99 kronor hos bland annat Eleven.se och greenmama.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar