lördag 16 februari 2013

John Masters Organics Zinc & Sage Schampo with Conditioner

 Zinc & Sage Schampo with Conditioner innehåller som namnet säger zink och salvia och har 71% ekologiskt innehåll. Den skall balansera och förebygga irriterad hårbotten och innehåller även veteprotein för att bland annat ge håret glans.

Den skall fungera till alla hårtyper men speciellt till  torrt hår med fet hårbotten. Jag har torr hårbotten som tenderar att klia och på den biten hjälper inte detta schampo till. Schampot, som är ett samtida balsam, rengör håret bra men då det inte löddrar så mycket är jag rätt bra på att ta mer schampo än vad som egentligen behövs. Det funkar bra att använda denna produkt ensamt som det är men jag föredrar ändå att använda ett balsam efteråt, för det blir inte riktigt lika mjukt utan externt balsam, trots balsamegenskaperna i själva schampot.

Schampot doftar riktigt gott av godiskola, typ kolaremmar, och det vattnas nästan i munnen när jag "pustar" ut lite luft ur flaskan. På det stora hela ett mycket trevligt schampo och jag lär köpa om det.

Pris: 260 kronor hos Eleven.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar