torsdag 11 april 2013

Nonique Energi fuktkräm/ansiktskräm

När jag fick hem den här krämen blev jag lite paff över att det var en ansiktskräm, jag var mer inställd på att det skulle vara en kroppskräm. På Skinlifes hemsida framgår det inte riktigt tydligt om den var ämnad för kropp eller ansikte.

Hur som haver så skall krämen mjukgöra, återfukta och ge energi åt trött, stressad hud. Och jag skulle nog säga att den är rätt aktiv, då jag tycker att jag blir lite röd i ansiktet när jag smort in krämen, något jag inte riktigt tycker om. Det känns dock som att ansiktet för sig en liten uppstramning och krämen borde passa till dem som upplever sig ha "trötta" ansikten.

Jag har faktiskt använt den som hudkräm vid några tillfällen och den mjukgör fint. Den innehåller utöver nonifrukt bland annat mango, papaya, guarana, grapefrukt och aloe vera och har en frisk, fruktig doft. Då doften inte är direkt mild kan det bli lite mycket i ansiktet ibland men det går för det mesta bra.

Pris: 129 kronor hos bland annat nonique.se och skinlife.se.

1 kommentar:

  1. Jag gillar deras förpackningar, men det är lite förvirrande då det ser nästan lika dana ut. Jag höll på och ta fel i en affär på dagkräm och handkrämen. ;-)

    SvaraRadera