söndag 7 april 2013

The Body Shop Absinthe Purifying Hand Wash

När Absint-serien var ny så trodde jag att jag skulle tycka om doften efter alla recensioner jag läst om den. Men när jag kom till butik och luktade så blev jag besviken. Den doftar grönt och väldigt krispigt. Det luktar absolut inte illa, men det är inte riktigt min doft.

Jag har dock fortsatt läsa gott om produkterna och dessutom att handtvätten skulle motverka dålig lukt (hey lök- och vitlöksdoft som fastnar i fingrarna efter matlagning) och det lät intressant. Så det blev att en handtvätt fick följa med hem till badrummet.

Till skillnad The Body Shops övriga handtvättar är den här i gelform. Den har varit en trevlig handtvätt, trots att jag önskat att den doftat annorlunda. Dessvärre kom jag inte ihåg att göra något större test på hur den motverkade till exempel vitlökslukt som satt sig i fingrarna.

Jag har inte upplevt den som uttorkande och är på det stora hela nöjd med den, gillar man krispiga dofter är den absolut värd att slå till på.

Pris: 95 kronor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar