lördag 31 augusti 2013

Lush Fairy Soap

När jag köpte den här tvålen i butik så hette den "Fairy". Nu hittar jag dock inte någon tvål hos dem som heter så och börjar fundera på om det är samma som "The Godmother".

Oavsett namn (vilket i och för sig är bra att veta vid återköp) så är det här en mycket trevlig tvål. Den har en behaglig mjuk, söt "fluffig" doft och rengör fint utan att torka ut händerna.

Nackdelen med denna tvål är att den "fäller" väldigt mycket, närmare förklarat att det blir rätt mycket "gegga" emellanåt från den som fastnar i springorna i mitt tvålfat. Samt att när den är blöt så rinner rosarött vatten från tvålfatet vilket man får torka bort med jämna mellanrum.

Det här är en tvål jag kan  tänka mig att köpa om, då faktorerna god doft och ej uttorkande går hem hos mig.

Pris: Eftersom jag inte hittar Fairy på hemsidan och ej kommer ihåg inköpspris kan korrekt svar ej ges. Normalpriset för Lush tvålar är 45-79 kronor/ 100 g.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar