söndag 29 september 2013

Home Health Psorias Medicated Scalp And Body Wash

Detta schampo är inte enbart för de med psoriasis utan den är även ämnad för allmänt torr och irriterad hud och liknande. Den innehåller 2% Salicylsyra, och salicylsyra kan lindra klåda, peela och verka bakterie/svampdödande. Utöver detta innehåller den mjukgörande oljor och aloe vera.

Flaskan (och inte minst namnet) är rejält osexig, men innehar en praktisk pump. Innehållet är ganska löst och pärlemorfärgat och luktar läkemedel.

Jag har använt denna som schampo och är nöjd med den effekt det har. Jag har inte använt den helt allena utan varvat lite med JMO Evening Primerose Schampoo och i+m Wild Herbs, och speciellt det sistnämnda funkar också väldigt bra på min hårbotten. Jag har haft mycket problem med klåda i hårbotten och de senaste månaderna har jag inte haft sådana problem så jag tänkt på det.

Håret känns rent efter tvätt, jag är tillfreds med resultatet det ger så jag är absolut nöjd med detta schampo och kommer köpa det igen.

Pris: Ca 61 kronor hos iherb.com.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar