söndag 9 februari 2014

Macurth Patchouli & Äkta vallört med Jojoaolja Body Wash

Mitt i min "jordiga sväng" införskaffade jag mig denna duschgel med bland annat patchouli, som är en rätt jordig doft.

Klippt från hemsidan: "Patchoulidoft är avslappnande och sensuell. Traditionellt sett har den också används mot celluliter och har en antiseptisk och anti- inflammatorisk effekt. Dessutom har jojoba en vårdande effekt på blåmärken och sår". På förpackningen står det att den även skall kunna motverka svamp. 

Sensuell vet jag la inte om så många skulle tycka att doften är, men"ren", trevlig och behaglig i mitt tycke.

Duschgelen i sig är också behaglig, speciellt om man är trött på skarpa dofter och bara vill ha något rent och naturligt. Jag tycker om denna och de fungerar utmärkt även till mannen. Flaskan är generöst tilltagen med hela 500 ml.

Pris: 85 kronor hos Jordklok.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar