torsdag 19 juni 2014

Arganolja

Arganolja skall bland annat förbättra hudens elasticitet, mjukgöra, lugna irriterad hud och ha en antiinflammatorisk verkan.

Arganolja tillhör de dyrare oljorna men är också värda sitt pris.Jag brukar främst använda det i ansikte och dekolletage/bröst samt hår. Huden blir alldeles silkeslen, fint återfuktad och lämnar en vacker lyster. Oljan sjunker fort in i huden, jag gillar att använda ganska mycket olja så det tar lite längre tid innan det helt sjunkit in. Används arganolja i håret blir även det silkeslent.

Jag har testat både Loelle samt Crearome arganolja. Båda är ekologiska och kallpressade. Det jag märker av i skillnad att Loelle har en lite nötigare doft, samt att den känns lyxigare, vilket beror på märket och flaskan.

Hade det inte varit för priset hade nog arganolja varit den olja jag smort in hela mig med. Ansikte och byst (samt händer) är de ställen jag är mest orolig att åldras på och arganolja sägs hämma ålderstecken, så får se det som att huden får extra behandling på de ställena.


Finns ett arganoljemärke till jag vill prova men för stunden har jag helt glömt bort vad det heter. Är också enormt sugen på att testa Loelles arganolja med vanilj!

Pris: Loelle arganolja, ca 86 kronor hos softskin, Crearome argaolja, ca 80 kronor hos softskin.se och i hälsokosthandeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar