onsdag 25 juni 2014

Avivir Aloe Vera Anti-age Sun Face SPF 15

Avivir är ett danskt märke som jag tycker riktigt mycket om, baserat på de få produkter jag testat. Det här är en solkräm med spf 15, vilket jag tycker är lagom för ansiktet.


Produkten kommer i en flaska med vakumpump vilket jag tycker är perfekt. Krämen är vagt gul och är lätt att smörja in sig med och sjunker fort in. Känner mig återfuktad när jag använder denna och jag har inte bränt mig i solen, förvisso har jag inte "stekt" något, men jag tycker att den gör sitt jobb.

Jag brukar använda den även över dekolletaget men där kan jag tycka spf 15 är lite i underkant, om jag skall vistas mycket i skarp sol. Huden är så tunn över bysten och jag försöker ta hand om den så gott jag kan. Jag gillar detta solskydd och kommer nog köpa den variant som är avsedd för kroppen.


Pris: Ca 229 kronor hos Eleven.se och vissa hälsokostbutiker och apotek.

*Det här är en produkt jag har fått skickad till mig. Det har inte påverkat mitt omdöme av produkten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar