torsdag 26 juni 2014

Avokadoolja

Avokadoolja är en fet olja som funkar väl i ansiktet så som på kroppen. Den är djupt återfuktande, kan lindra solsveda och är mjukgörande.

Jag har testat Now Solutions Avocado oil och Crearome Grön avokadoolja. Den förstnämnda var ljust ljust grön, nästintill helt klar, sistnämnda är som namnet antyder grön, nästan svart. Detta för att klorofyllet är kvar vilket är extra närande, speciellt om man nyttjar den i matlagning kan jag tänka mig.

Crearomes gröna variant har en markant doft, som försvinner/jämnas ut efter ett tag. Att oljan är grön märks inte när man smort in sig ordentligt.

Jag gillar avokadoolja. Den är len och känns rik och jag använder den som ovan nämnt både till kropp och ansikte.

Pris: Now Solutions Avocado oil, ca 38 kronorhos iherb.com, Crearome Grön avokadoolja, ca 89 kronor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar