tisdag 23 september 2014

Urtekram Shea Butter Lip Balm

Detta läppbalsam från Urtekram hamnar på plussidan av de jag testat. Stiftet är fast och inte glossigt så det är ett bra balsam att ha under t.ex läppstift. På läpparna lägger det sig lite som ett skyddande lite vaxigt lager, vilket jag kan tycka är lite störande. Jag föredrar den lena känslan snarare än den lite mer vaxiga.

Till en början känns det vårdande och mjukgörande, men efter ett tag känns det som att den inte räcker hela vägen till. Detta gäller oftast för alla läppbalsam jag testar, så jag funderar på om det främst är hos mig problemet ligger hos.


Pris: 35-59 kronor beroende på var man köper. Finns i vissa hälsokostbutiker, jordklok.se och bodystore.com.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker heller inte att det är lätt att hitta bra läppbalsam, men har i alla fall en favorit som jag vet flera bloggare har som favorit, Weledas läppbalsam.
    Har du testat det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inte ännu. Men skall. Använder EOS coconut milk just nu är nöjd än så länge.

      Radera