söndag 22 mars 2015

Maria Åkerberg Blueberry Seed Mask

Kan säga att jag blev kär efter första användningen med Blueberry Seed Mask! Den skall passa alla hudtyper och även känslig hy och lättirriterad hud vilket jag tyckte lät utmärkt. Ingredienserna i den (bland annat blåbärsfrölja som namnet antyder) skall lugna irriterad och känslig hy och ha lite antiinflammatorisk verkan.

Masken stelnar inte utan sjunker in i huden. Den skall sköljas av, men jag tänker att det borde la gå att använda den som nattmask och eller superboostdagkräm ibland också?  Jag har funderat lite på vad den luktar men kan inte komma fram till vad. Det är inte gott i alla fall men inget som stör mig då det inte är någon påträngande lukt och inget jag tänker på när jag applicerat den.

Den här masken fuktboostar verkligen massor, huden blir supermjuk och känns lugn och fin. Den här masken är värd vart enda öre och jag kommer köpa den igen och igen och igen!


Pris: 219 kronor hos Meretes eller Skincity.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar