onsdag 11 mars 2015

Phenomé Luscious Hydrating Cream

Jag gillar Phenomé och de mörka förpackningarna. Och innehållet :) Den här ansiktskrämen är till för torr och mycket torr hud och har varit en god kamrat i vinter. Under de allra kallaste dagarna har jag grundat med avokadoolja för rejäl återfuktning, speciellt dagar efter jag flugit, då min hud kan bli lite torr, speciellt när jag åkt norröver och det blivit större väderomslag, vilket hud sällan gillar.

Huden blir sammetsmjuk, återfuktad och krämen har en mycket mild men trevlig doft. Doften (bland annat mandelolja, aloe vera, rosvatten, citrus och vanilj) går igen i många av Phenomés produkter men i olika mycket doftgrad. Jag använder den här både som dag- och nattkräm och den är lätt och härlig att smörja in. Den är dryg, men jag som är lite ösa-slösa har börjat få slut på innehåll och troligen skulle den varat längre om jag doserat mindre. Det får gärna flytta hem en ny burk hos mig nu när den här snart är slut.


Pris: 385 kronor hos ecoliving.se, där jag köpte den för halva priset. Har upptäckt att Lyko.se har Phenomé nu och där till ungefär halva priset också! Så framöver blir det hos Lyko köpen blir om de håller priset nere framöver också och det inte bara är introduktionspris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar