söndag 31 maj 2015

Phenomé Essential Body Cream

Den här kroppskrämen kommer i en gedigen, mörk glasburk (älskar). Den är som en body butter i konsistensen och den kan vara något svår att smörja ut på huden ibland om det är kallt/man tar för mycket på samma gång. Det är dock inget egentligt problem och huden lämnas återfuktad. Jag har främst använt den här till att smörja in magen och armbågarna samt "nederbenen". En period använde jag den som fotkräm innan sänggåendet eftersom jag gillar feta, återfuktande grejer till fötterna.

Doften är mild och mjuk med hintar av ros. Inte den där tantrosotrevliga doften utan bara mjukt och fylligt. Det värsta med den här kroppskrämen är att den snart är slut och jag har snålat med den sedan jag köpte den för att den skulle räcka länge (vilken den därför gjort).


Pris: Ca 450 kronor hos ecoliving.se, jag köpte min i vintras för halva priset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar