tisdag 9 juni 2015

Fantastiska konjaksvampar!

Jag har tidigare haft konjaksvampar från The Konjac Sponge, två med rosa lera och en svart med kol. Den senare skrev jag aldrig om även om jag gillade den också (resultatet är detsamma ändå). Det var flera månader sedan jag senast hade någon och nu har jag två nya från från någon asiatiskt märke. Jag har verkligen saknat att ha dem i min morgon och kvällsrutin.

Efter bara 1-2 veckor känner jag redan en stor förbättring i hyn. Små "knottror" på kindbenen och på "ögonbenet" under ögat som jag av okänd anledning haft senaste veckorna har försvunnit och ansiktet känns fantastiskt rent efter användning. Det är en mild exfoliering att använda konjaksvampar och funkar fint även för känslig hy. Har du inte testat konjaksvamp så kan jag rekommendera att göra det. Det finns även syntetiska "konjak"-svampar men jag tycker man skall satsa på en riktig.


Pris: Varierar, just dessa är köpta via Aliexpress av min systers pojkvän för typ 20 kronor styck. Finns för alla möjliga priser annars lite här och där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar