torsdag 10 september 2015

Nya True Undercover Agent?

När jag i förra vecka köpte en ny Undercover Agent tyckte jag att den luktade lite annorlunda än den första jag köpte. När jag kom hem och kunde jämföra ingredienslistan med min gamla flaska upptäckte jag en ingrediensskillnad!

I den gamla flaskan ingår rosewood oil och i den nya finns istället ho leaf oil. När jag googlade den senare stod det att ho leaf oil kan användas som ett substitut för rosewood oil. Kan inte låta bli att undra varför de bytte? Är rosenträolja (rosewood oil) svårare/dyrare att framställa? Även om det kanske kan tyckas ointressant så har jag mailat tillverkaren och undrat varför :) Jag inbillar mig dessutom att jag tycker den gamla med rosenträ luktar lite godare. I alla fall lite träigare. Eller så luktar det annorlunda främst för den ena är ny och fräsch och den andra i princip är slut.


EDIT: Det kan tyckas vara en skitfråga och det gjorde uppenbarligen tillverkaren också då det gått fyra månader och jag inte fått svar. Tycker ändå det är lite tråkigt att de inte bemödade sig med ett troligen enkelt svar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar