onsdag 11 november 2015

Lotus läppstift och läppglans

För några veckor sedan köpte jag tre läppstift och ett läppglans av märket Lotus, om jag inte testat tidigare. Butiken jag köpte dem i, Helsemin, hade 50 % på läppstiften och 70 % på läppglansen så var som upplagt för att köpa på sig lite!

Stiften Port Wine, Pink Pop och Rose Berry samt glaset Strawberry fick följa med hem. Jag hade sett ut att glanset Watermelon skulle få följa med hem också men tydligen hade någon annan köpt upp alla när jag väl slog till!

Stiften är fina och mjuka och i början upplevde jag dem väldigt återfuktande, men ganska så snart kom jag fram till att de, liksom de festa stift, torkar ut lite på sikt. Så är det tyvärr ofta för mig. Men nu till de olika stiften och glanset!

Port Wine är ett blodrött läppstift helt i min smak. Föredrar mustigt röda snarare än klarröda. Tyvärr blöder det som de flesta andra röda läppstift.



Jag har länge letat efter ett fint ljusrosa stift, men hittar sälla något som passar utan att det skär sig till min varma hudton. Pink Pop var jättefin i hylsan och på handryggen men tyvärr blir den idominrosa/kall barbierosa på mina läppar, vilket tyvärr inte är så snyggt. Använder den ibland ovanpå något annat stift för att mixtra med färgerna istället. Men blev tyvärr besviken på hur den blev på läpparna.

På bilden ser min hud kallare ut än vad den är. Färgskillnaden på bilderna beror på att stiftbilden är tagen i badrumsljus och läppbilden är tagen vid fönstret.







Rose Berry är ett bra rosabrunt vardagsstift som också är det jag använt mest.



Glosset Strawberry gör sig bäst ovanpå något läppstift eller läppenna då jag tycker det är dåligt tryck i den på egen hand. Den är mjuk och behaglig dock och det går att bygga upp färgen lite, men inte så mycket mer än vad som syns på nedersta bilden. Den blöder lite dessvärre.



Pris: Kommer inte ihåg priserna på Helsemin (mer än att jag gav 17 kronor för läppglanset) men originalpriser på stiften är ca 199 kronor och finns hos Softskin.se, vilken är den enda återförsäljaren på nätet som jag hittar. Har för mig stiften kostade någonstans mellan 175 och 210 kronor hos Helsemin.

1 kommentar:

  1. Kul med swatches! :-) jag tog en chansning för ett tag sedan och köpte ett balm från Burts Bee i en riktigt röd färg! Röd för att vara mig.... ;-) Den heter Forest Redwood.

    SvaraRadera