måndag 11 januari 2016

Akoma Black Soap

När jag först använde denna blev jag förvånad över att konsistensen som i princip är som vatten. Den är väldigt ren och innehåller bara vatten, sheasmör, kokosolja och aska. Jag trodde att shean skulle tjocka till konsistensen så frågade där jag köpte den om den skulle vara så vattning, vilket den skulle.

Jag använder denna främst till att tvätta av smink i duschen och över lag tvätta ansiktet, dekolletaget och axlarna. Detta då den skall verka rengörande och fungera för oss med känslig hy samt mot acneproblem.

Den rengör grundligt och huden känns verkligen ren efteråt. Även om jag har torrare hy tycker jag inte att den torkar ut huden. Enda dumma med den här produkten är att det är lätt att spilla ut den då den är så lös. Jag brukar kupa handen och sedan snabbt he det i ansiktet alt låta det rinna ut på kroppen där jag vill ha det och snabbt tvätta  in. Den finns att köpa med pump och det är nog lite smidigare så blir nog en sådan nästa gång samt en fast tvål!


Pris: 135 kronor hos Softskin.se

1 kommentar:

  1. Jag har använt Akomas fasta Black Soap i snart två år och är supernöjd med den. Tvålen har verkligen hjälpt min hy, som är fet och acnebenägen.Den fasta tvålen är dock känslig för fukt och blir gärna mosig i tvålkoppen. Jag brukar skära hela tvålen i småbitar och använda eftersom, men det verkar ju mer praktiskt med en flytande tvål, som dessutom har hygienisk pump. Tack för tipset!

    SvaraRadera