fredag 29 januari 2016

Lush Jason and the Argan Oil schampokaka

Jag brukar gärna undvika sulfater i schampon men efter lite övervägande köpte jag ändå en schampokaka från Lush. Schampokakorna består till första och största del av sulfater och jag var rädd att det skulle torka ut min hårbotten, som jag faktiskt haft ordning på senaste månaderna. Jag har haft några schampokakor för ca 8 år sedan och då hade jag inga större problem vad jag minns.

Och peppar peppar fick jag inga problem med Jason and the Argan Oil, som jag köpte dels för den fantastiska doften och dels för att den innehåller arganolja som vårdar. Mannen blev positivt överraskad när han testat då han aldrig sett eller hört talas om schampokakor förut, så köpte en till honom med fast en annan variant som jag skriver om en annan gång. Schampokakor löddrar fantastisk mycket men har trots det en ganska lång levnadstid. Håret blir rent och även om det ibland känns lite gnisselrent blir håret mjukt och luftigt när det torkat.

Nackdelen med schampokakorna är att de måste få torka till, annars blir de lite degiga och mjuka, på liknande sätt som tvålar blir. En nackdel med just denna kaka är att när man kommit halvvägs så smular den sig och går i delar. Den är ju brukbar för det men det blir besvärligare.


Pris: 119 kronor hos Lush.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar