torsdag 28 januari 2016

Neal´s Yard Remedies Rosmary & Cedarwood Hair Treatment

Jag hade ingen hårmask hemma och kände ett akut behov av att skaffa en och då Skincity är ultrasnabba med att skicka iväg beställde jag Rosmary & Cedarwood Hair Treatment samt ett balsam från samma märke därifrån. Snart väntade paket, som alltid är lika vackert inslaget och en fröjd att packa upp.


Att kalla det här för hårmask är egentligen fel och hårbehandling som NYR själva kallar det känns rätt, alternativt hårolja, då största delen av innehållet är kokosolja som vi alla vet smälter vid kroppsvärme.


Doften är helt underbar av cederträ och rosmarin och är nästan som en liten terapi i sig. Jag låter oljan verka några timmar innan jag tvättar ur och efter första användningen märkte jag verkligen stor skillnad på håret. Det kändes återfuktat och mycket friskare. Därefter har jag inte märkt av lika stor skillnad, kanske var det den där första omgången som håret verkligen behövde? Nu är den i princip slut och jag blir inte förvånad om en ny burk hittar hem till mig.

Pris: 99-125 kronor hos Skincity.se och Eteritique.se eller i deras fysiska butik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar